Google helyezés: Amit minden weboldaltulajdonosnak tudnia kéne

Figyelj, van egy kis sztori, amit el kell mesélnem. A múlt héten Pisti haver felhívott, teljesen kétségbeesve. Tudod, nemrég indított egy online boltot, ahol vintage bicikliket árul. Klassz cucc, igaz? Na de a probléma az volt, hogy senki nem talált rá a Google-on.

És itt jön a képbe a Google helyezés vizsgálata. Mert bizony, nem elég csak feldobni egy weboldalt, és várni, hogy dőljön a lé. Kicsit olyan ez, mint amikor új kocsmát nyitsz a városban – hiába a legjobb a söröd, ha senki nem tudja, hogy ott vagy.

Szóval elmagyaráztam Pistinek, hogy a Google helyezés olyan, mint egy virtuális címke az oldalán. Minél előrébb van a keresési találatokban, annál több ember látja. Egyszerű, nem? De hogyan lehet ezt ellenőrizni?

Na, itt jön a csavar. Vannak erre remek eszközök, amik megmutatják, hol áll épp az oldalad a nagy Google-versenyben. Olyanok ezek, mint egy GPS a netes dzsungelben. Beütöd a kulcsszavaidat, és hopp, máris látod, hányadik helyen vagy.

De vigyázz, nehogy beleess abba a csapdába, amibe Pisti majdnem beleesett! Kezdte megszállottan nézni a helyezéseit, minden nap, minden órában. „Ember,” mondtam neki, „így megőrülsz! A Google olyan szeszélyes, mint az időjárás tavasszal.” A lényeg, hogy a hosszú távú trendeket figyeld, ne a napi hullámzást.

Aztán persze jött a következő kérdés: „De mit csináljak, ha rossz helyen vagyok?” Hát, ez olyan, mint amikor a kondin nem megy fel a súly. Nem adod fel, igaz? Elemezni kell: Mi működik? Mi nem? Talán a versenytársak csinálnak valamit jobban? Vagy te változtattál valamit, ami nem jött be?

A Google helyezés vizsgálata nem rocket science, de azért kell hozzá egy kis észjárás. Olyan ez, mint amikor a piacon árulsz – tudnod kell, hol a legjobb hely a standodnak.

És még valami, amit Pistinek is mondtam: Ne feledd, hogy a Google-nek egy célja van – a legjobb találatokat adni az embereknek. Ha te tényleg értékes dolgot kínálsz (mint Pisti a menő bringáival), és ezt jól mutatod be, akkor előbb-utóbb felfigyel rád a nagy G.

Ja, és még egy tipp: Ne feledkezz meg a mobilról! Manapság mindenki a telefonján lóg, szóval a Google külön figyeli, milyen az oldalad mobilon. Ha ott szép, az plusz pont!

Na, a lényeg, hogy Pisti megfogadta a tanácsokat. Elkezdett okosan foglalkozni a Google helyezésével, nem pánikolt, és tudod mit? Múlt héten már az első oldalon volt a „vintage bicikli” keresésre!

Szóval, ha van weboldalad, és azt akarod, hogy az emberek meg is találják, figyelj oda a Google helyezésedre. Nem rocket science, de megéri vele foglalkozni. Ki tudja, lehet, hogy te leszel a következő online szupersztár!

Ez is érdekes lehet...